Friday, October 30, 2009

Sedih ke?


Sedih ke? Memang terasa lah jugak sedeynya.. Walaupun puas dipujuk hati ini,tapi sedikit sebanyak memang terasa sedihnya.. Kenapa sedih? Ermm...Laptop saya telah menghembuskan nafas terakhirnya beberapa hari lalu.. Tak tahulah kenapa,time tengah buat assignment tetiba je laptop tu ter'off' dengan sendiri..saya sangkakan bateri xder,so just biarkan jelah.. Then,bila cuba on balik,tak boleh.. Aiii..memang cuak laa.. Nasib baik semua assignment dah di save dalam pendrive.. Takut benda-benda macam ni berlaku laa... Dan,memang ia berlaku.... Esoknya bila gi kedai,berderau darah saya ke muka bila abang kat kedai tu cakap problem dengan 'motherbox'.. Dia cakap paling murah kalau nak baiki pun kena dalam RM1200.... Mak ai,terkejut saya dibuatnya.. RM 1200? Baik saya beli laptop baru... Yang sedihnya lagi,abang kat kedai tu siap cakap baik jual je laptop ni.. Saya tanya,kalau jual berapa dia nak beli.. Nak tahu berapa? RM 100... Biar betullll.. Abang tu memang buat lawak yang tak berapa nak lawak... Dia siap boleh sengih-sengih goat lagi... Dengan selamba saya cakap,"takper biar saya buat kenangan..."

Itulah serba sedikit cerita yang boleh saya storykan... Mulanya memang sedih... Nagis tak? hehe(secret!!) =)... Then,petang tu dapat call dari abah.. Coverlah depan abah..tak kan nak nagis depan abah kot.. Kalau umi lainlah...hehe.. Abah cakap "sabarlah...rezeki aini guna laptop tu sampai situ je..tak guna kita nak sedih.. Adalah tu hikmahnya..".. Bila abah cakap camtu,terus saya tak sedih... Rasa cam pasrah je.. Betul laa,rezeki,jodoh,pertemuan semua dah diaturkan oleh ALLAH.. kini saya yakin,sampai sini je jodoh saya dengan laptop tu.. Sekarang dia tersimpan baik kat dalam loker..(Memang betullah jadi kenangan).

Sehari dua ni memang terasalah jugak perubahannya. Yelah,selama ini laptop tulah 'pakwe' saya. 24 jam menghadap dia. Sejak dari kat UMS lagi saya jaga 'dia'. 'dia' banyak tolong saya terutamanya semasa saya amek koz sains komp dulu. Yelah,kalau tak menghadap loptop 24 jam bukan budak sains komputer namanya.. So,sekarang,semua dah tak ada. Ibarat macam dah clash dengan pakwe la.. Memang perit jugalah..sekarang baru saya rasa macam mana frustnya orang bercinta yang putus kasih..hehehe.. sampaikan roomate saya perli'aii...dah tak dating dengan pakwe ke?' tersenyum kecil saya dibuatnya.

Tapi yang saya terkilan sebab kat dalam tu banyak sangat bahan-bahan yang penting. Artikel2 dari kawan2 semua ada kat dalam tu.. Adoiii..memang peninglah.. Tapi takpelah,nak buat macam mana.. Adalah tu hikmah dengan setiap tu.. Kena redha!! Kena kuat!! Kena yakin,setiap apa yang ALLAH tentukan,DIA tak akan buat dengan sia-sia. Jadi kesimpulan,tak payah sedih-sedih!! Yehaaaa!! Hehe...

No comments:

Post a Comment