Sunday, January 10, 2010

Allah Knows!!



Enteri kali ini sebenarnya saya lebih tujukan untuk diri sendiri. Tatkala ini,diri yang hina dan serba kekurangan ini sekali lagi diuji. Diuji dengan ujian yang sememangnya Allah telah tentukan saya mampu menempuhinya... Bukankah ALLAH sudah berjanji di dalam Al Quran bahawa DIA tidak akan membebankan hambaNYA melainkan DIA tahu hambaNya itu mampu menempuhinya.. Jelas.. Sudah terang lagi bersuluh,setiap dugaan ini sesuai dengan tahap keimanan saya. Tapi kenapa hati ini masih terus mengeluh.. Masih terus lemah? Sedangkan saya yakin dan saya tahu ujian ini saya mampu menlempuhinya.


“Adik sayang,La Tahzan,ALLAH knows” SMS dari kak ja tercayang membuatkan saya diruntum pilu. Air mata tanpa segan mengalir di pipi.. Namun,saya terfikir,untuk apa sebenarnya saya menangis? Menangisi nasib? Tidak... Saya tidak ingin menjadi seorang manusia yang menangisi nasibnya. Itu seolah-olah saya tidak redha dan menyalahkan takdir. Hati saya dicuit dengan kata-kata kak ja. ALLAH knows!!Yes.. HE knows everything.. Setiap susah payah yang saya alami kerana mempertahankan keimanan di hati ini pasti diketahui ALLAH... ALLAH tahu betapa saya telah berusaha untuk menjaga hati ini. ALLAH tahu perjuangan yang telah saya lakukan sepanjang berada di di sini. Allah tahu jerit perih saya. Setiap kali saya flash back semula betapa banyaknya ujian yang telah saya harungi terutamanya ketika di sem 1,sem 2 membuatkan sedikit kekuatan kembali menjadi milik saya. Mengingati semua ujian yang telah saya lalui itu saya yakin,saya boleh mengharungi ujian-ujian yang akan mendatang. Jika dahulu boleh,kenapa sekarang tak boleh? Sabarlah..dua sem je lagi..

Saya berharap agar kawan-kawan semua mendoakan saya dan rakan-rakan yang sedang berjuang di sini. Saya tahu,’golongan’ kami di sini terlalu sedikit,namun InsyaALLAH,saya yakin ALLAH tidak akan meninggalkan kami berjuang keseorangan.. Because,ALLAH knows!!

No comments:

Post a Comment