Thursday, January 28, 2010

MENCARI CINTA ITU...


Ya ALLAH,benarkan aku terus menumpang di sini,
Mencari cintaMu agar aku terus berdiri,
Agar aku sedar akan hakikat sebenar kehidupan ini,
Yang terkadang membuatkan aku ketawa,tersenyum dan menangis..

Ya ALLAH,benarkan aku terus mencari,
Mencari siapa aku sebenarnya disisiMu?
Mencari mengapa aku disini?
Mencari makna disebalik hembusan nafas ini,
Mencari erti setiap degupan jantung ini,
Mencari maksud disebalik kerdipan mata ini,
Benarkan aku terus mencari..

Ya ALLAH,benarkan aku terus mencari,
dengan pimpinan kasih dan sayangMu,
Ya ALLAH benarkan aku terus mencari,
dengan rahmat dan belai kasihMu,
Ya ALLAH,benarkan aku terus mencari,
dengan bekalan petunjuk dan hidayahMu,
Ya ALLAH,benarkan aku terus mencari,
dengan tuntunan AL Quran dan Sunnah NabiMu,
agar aku ketemui cinta itu,
dan agar kebenaran itu adalah milikku..

Ya ALLAH,benarkan aku terus mencari,
Mencari kekuatan cinta di atas paksi kebenaran,
Mencari harga sebuah kemenangan,
Mencari kenikmatan disebalik pengorbanan,
Mencari seutas kasih dari lautan kebencian,
Mencari kerdipan bintang di tengah kepekatan malam,
Mencari kebenaran di tengah kesesatan...

Ya ALLAH,benarkan aku terus mencari,
Agar rasa syukur itu menjadi miliku selamanya..
Bersyukur diatas segala-galanya...
kerana kesudahan ku ini hanya Engkau yang mengetahuinya..

nukilan~~aini syazwani abdullah..26/1/10@4.10Pm

No comments:

Post a Comment